Tarih dersleri, öğrencilerin genellikle sıkıldığı ve zorlandığı derslerden biridir. Bunun nedeni, dersin sadece tarih bilgisi içermesi değil, aynı zamanda birçok tarih olayının arka planını, etkilerini ve sonuçlarını da içermesidir. Bu nedenle, öğrencilerin tarih derslerinde ilgisini çekecek ve onları motive edecek yaratıcı öğretim yöntemleri ve materyalleri gereklidir.
İşte bu noktada MEB için lise öğrencileri tarih dersleri anlatımı amacıyla hazırladığımız pos-prodüksiyon işi devreye giriyor. Bu iş, öğrencilere tarih derslerinde daha aktif bir rol almalarını sağlamak için tasarlanmış bir yöntemdir. Bu yöntem, öğrencilerin sadece dinlemek yerine, tarih olaylarını daha derinlemesine anlamalarına ve öğrenmelerine olanak tanır. Bunu, hazırlanan kısa metinlerin iyi bir şekilde seslendirilerek, zengin görsel içerik, çeşitli animasyonlar kullanarak sağlamaktadır.